Przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen oznacza przyszłość dla Lotosu, podatki z Lotosu zostaną w Gdańsku. Będzie to też korzystne dla klientów indywidualnych i gospodarki - zapewnił w czwartek w Sejmie wiceminister aktywów państwowych Maciej Małecki.
Konsolidacja Orlenu i Lotosu może przynieść duże korzyści polskiej gospodarce – oceniają eksperci Instytutu Staszica. Budowa przez duże koncerny siły ekonomicznej państwa w ramach inwestycji w przetwórstwo ropy czy możliwość inwestowania w duże projekty technologiczne może także wpłynąć na przyspieszenie rozwoju gospodarki. Korzyści powinni odczuć także kierowcy. Jeśli integracja pomiędzy Orlenem a Lotosem będzie skuteczna, rynek będzie lepiej zorganizowany, a to może doprowadzić nawet do obniżki cen paliw.
Połączenie Orlenu z Lotosem uodporni nas na wahania rynków zewnętrznych. Zyskają na tym akcjonariusze, ale również każda osoba tankująca na naszych stacjach - zapewnił w rozmowie z PAP prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
PKN Orlen zakłada, że na przełomie 2018 i 2019 r. złoży do Komisji Europejskiej (KE) wniosek dotyczący połączenia z Grupą Lotos. Obecnie płocki koncern bada różne aspekty połączenia, według koncepcji z listu intencyjnego podpisanego z Ministerstwem Energii.
PKN Orlen bada wszystkie aspekty prawne i operacyjne konsolidacji z Grupą Lotos, według koncepcji zadeklarowanej w liście intencyjnym; uznajemy szacowany termin jej realizacji za niezagrożony; nie komentujemy przypuszczeń i doniesień medialnych - podał we wtorek PKN Orlen.
Będziemy się starać, aby proces konsolidacji PKN Orlen z Lotosem zakończyć w ciągu maksymalnie kilkunastu miesięcy – zapowiedział w rozmowie z PAP prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
Rynek dobrze przyjął zapowiedź konsolidacji PKN Orlen z Lotosem, dowodem na to były wzrosty na giełdzie po ogłoszeniu planów fuzji - ocenił we wtorek prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
Zakładana pełna konsolidacja Orlenu i Lotosu to proces, który zajmie na pewno więcej niż pół roku – powiedział w poniedziałek minister energii Krzysztof Tchórzewski.
Konsolidacja sektora paliwowego jest w Polsce potrzebna, bo wzmocni jego konkurencyjność. Większy podmiot będzie miał np. lepszą pozycję negocjacyjną w rozmowach dotyczących dostaw ropy - uważa redaktor naczelny branżowego portalu energetyka24 Piotr Maciążek.
Dostawy cementu i betonu do budowy elektrowni jądrowej będą dużym wyzwaniem
Ukraińcy informują o zatopieniu rosyjskiego trałowca
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku